[Recenzie] Viata secreta a scriitorilor - Guillaume Musso

Detalii despre carte:

An apariție: 2020

Editura: TREI

Gen: Beletristică – Literatură universală

Nr pagini: 256

Celebrul scriitor Nathan Fawles, autorul a trei romane cult, anunță că renunță la scris și se retrage în Beaumont, o sublimă insulă sălbatică din Marea Mediterană.
Toamna anului 2018. Fawles n-a mai dat niciun interviu de aproape două decenii, însă romanele lui continuă să-i captiveze pe cititori. Mathilde Monney, o tânără jurnalistă elvețiană, debarcă pe insulă, hotărâtă să afle secretul scriitorului.

ÃŽn aceeaÈ™i zi, cadavrul unei femei este descoperit pe o plajă, iar insula este închisă de autorități. ÃŽntre Mathilde È™i Nathan începe o confruntare în care adevăruri ascunse se ciocnesc de minciuni asumate, iar frica È™i iubirea se întrepătrund…
O lectură de neuitat, un puzzle literar care se dovedește de-a dreptul fascinant.

Poveste:

Nathan Fawles, autorul celebrului roman Lorelei Strange este absent de aproape 20 de ani de pe scena literar și continuă să fie un adevărat idol pentru foarte mulți cititori de toate vârstele chiar și după atâta timp. Retras pe insula Beaumont din Marea Mediterană, scriitorul refuză cu încăpățânare orice cerere din partea presei. Fawles nu a mai publicat niciodată niciun text și nici nu a mai acordat interviuri vreunui journalist de când s-a instalat în casa lui de pe insulă.

De ce un om care se află în culmea succesului renuntă la tot ce îi place să facă pentru a se închide în singurătate? Ce s-a întâmplat în viața lui Fawles încât a renunțat la tot? Nimeni nu a reușit vreodată să răspundă la aceste întrebări. Cei curajosi nu s-au descurajat. De-a lungul timpului, atât cititori, cât și jurnaliști au călătorit pe insula Beaumont pentru a da târcoale casei lui Fawles, dar mereu au găsit ușa închisă.

Raphael Bataille, un scriitor aspirant și un mare fan al lui Fawles, îi analizase minuțios romanele pentru a încercat să îi afle secretele ca mai apoi să încerce să intre în contact cu el. Deși își făcuse speranțe în privința șanselor de a obține vreun răspuns, îi scrisese de multe ori, ba chiar îi trimisese manuscrisul lui, dar nu a primit niciodată vreun răspuns.

Pentru că viața de scriitor este chestia cea mai puțin fascinant din lume, oftă Fawles. Duci o viață de zombi, singuratică și ruptă de a celorlați. Stai toată ziua în pijamale în fața calculatorului, obosindu-ți ochii, înfulecând pizza rece și vorbind cu personaje imaginare care până la urmă te duc în pragul nebuniei. Îți petreci nopține spetindu-te și cizelezi o frază, pe care trei sferturi din cititorii tăi mediocri nici n-o vor remarca. Asta înseamnă să fii scriitor.

Profitând de oferta de angajare la Trandafirul stacojiu, micuța librărie de pe insula, Raphael candidează pentru post și chiar în aceiași zi, este anunțat de patronal lui că a reușit. Postul era valabil de 3 luni, salariu nu era grozav, dar exista șansa să-l întâlnească pe scriitorul lui preferat. Din nefericire, prima lui întâlnire cu Falwes va fi una cât se poate de neplăcută.

Tot în ziua sosirii lui Raphael pe insula Beaumont, își face apariția și Mathilde Monney, o jurnalistă elvețiană care sub aspectul că se află în vacanță, caută și ea să se aproprie de fostul scriitor Nathan Fawles. Dar cine este această femeie? Fawles este decis să afle ce ascunde, așa că îl pune pe Raphael să afle cât mai multe informații despre femeia misterioasă.

Lucrurile ajung să se complice din momentul în care pe insula Beaumont are loc o crimă. Un cuplu de studenți olandezi care campau într-o zonă neamenajată descoperă cadavrul unei femei, țintuit de cel mai bătrân eucalipt al insulei. Una din ipoteze era că cineva o atrasese la Beaumont, apoi o sechestrase, după care o omorâse și conservase cadravul într-o camera frigorifică.

Era cadravul unei femei. Mi-era greu să îi dau o vârstă, căci avea fața desfigurată. Am încercat să-mi înghit saliva, dar gâtul îmi era paralizat de această imagine de groază. Trupul gol părea că a fost pironit de trunchiul unui eucalipt uriaș. Am dat zoom pe ecranul tactil. Chestiile care o țintuiau pe femeie de trunchi nu erau piroane, erau niște dălți pentru lemn sau niște unelte de cioplitor în piatră care îi zdrobeau oasele și i se înfingeau în carne.

Care este legătura dintre cei trei, Raphael, Mathilde È™i Nathan? Cine este femeia asasinată? Ce secret ascunde Nathan È™i ce urmăreÈ™te Mathilde?

Gândurile mele după terminarea cărții:

Să fiu sinceră, Viața secretă a scriitorilor mi se pare o carte de duzină, pe care cu siguranță nu aș mai reciti-o. Este o carte pe care o poți termina în câteva ore dacă ai răbdare.